Køb aldrig hos Humac
Køb aldrig hos Humac
anonym, lørdag 10. marts 2007, 12:18
Jeg har nogle erfaringer jeg gerne vil dele med resten af de danske mac brugere:

Køb aldrig hos Humac...
Jeg købte en Ibook sidste omkring november. Og i starten virkede den udemærket, men undervejs begyndte mousetracket at hakke og nogle gange fryse fast over en mindre stun... Det så jeg så forbi, fordi i den tid befandt jeg mig i USA, men det viste sig at det skulle jeg aldrig have gjort...

Her i febuar mens jeg sad og skrev en opgave, stod mousetracket fuldstændig af og ikke kommet tilbage siden. Derfor afleverede jeg den til Humac, der hvor den er købt, i et forsøg på at få den laver. Den kom til reparation, men i fik jeg beskeden at garantien ikke vil dække det, men samtidig fik jeg at vide at prisen for at få den reparaet er næsten den sammen som en ny macbook, 7844 Kr... Det er mange penge når man er studerne.

Jeg ved ikke om det er bare mig, men det vil jeg nu godt nok ikke betale for en reparation, der burde gå ind under garantien. Så derfor vil jeg tage kamoen op mod dem, og deres absurte priser. I vil derfor for tiden frem over se denne historie på mediamac.dk-forum, som en advarsel for brug af humac, samt en opfordring til et boycoot af Humac...

Desuden vil jeg på mandag tag en snak med både Humac, samt Apple Danmark, for at diskutere min sag...

Hvis jeg ikke får noget ud af det, vil jeg overveje lade sagen gå videre til forbruger styrelsen.. Jeg kunne måske også prøve at kontakte Basta på TV2, og ser om de kan finde ud af noget, ved at ligge et pres på humac samt apple danmark.

Jeg håber at i står bag mig i min kamp, kære mac brugere..
Lige et par ting
anonym, onsdag 14. marts 2007, 13:45
Først og fremmest er der da garanti, hvis det er sidste år, du købte din computer(det fremgår ikke, hvilken november, du har købt den).
Kontakt evt. Forbrugerrådet www.fbr.dk og få hjælp, hvis de stadig ikke vil lave din computer.

Dernæst: Jeg håber sgu ikke, du studerer noget, der indebærer, at du skal skrive noget, som andre skal læse.
Det er sgu da pinligt at lave sådan et indlæg og have så mange stavefejl i.
Tag dig sammen.

Køb en forsikirng
anonym, lørdag 17. marts 2007, 01:25
Bærbare computere er godt nok beregnet til at have med på farten, men de er dermed også meget mere udsat end stationære computere.

Derfor er det altid en god ide at købe en ekstra forsikirng som dækker normalt dækker ALT indenfor de første 3 år. Selv selvforskyldte skader dækkes.

Den koster mellem 1500 og 2500 kr afhængig af computer og forsikring, og hvis uheldet skulle være ude, vil du få en ny tilsvarende computer, som har kostet dig mellem 10000 og 20000 kr.

Så kan man diskutere rimeligheden i at bærbare computere ikke skal kunne holde til at blive slæbt med rundt... Det er måske kun 3% der får defekter indenfor det første år men alle kan være uheldige.

En forsikirng vil derudover give spillerum til at man kan opføre sig en lille smule dumt, som at holde fest med i nærheden af compiuteren og spilde drinks på den, eller vælte noget ned på den.

sv: Køb en forsikirng
Lars Dela, lørdag 17. marts 2007, 08:36
Helt enig...

Et Lille tip: All-risk kan tit forhandles meget ned i pris (i modsætning til selve computeren).

Hilsen

Lars

Tråden burden måske mere hedde få aldrig rep tilbud
Rasmus Larsen, fredag 16. marts 2007, 10:12
fra Humac. Det er jo reperationsprisen han brokker sig over, og de rimelige eller urimelige i den kan han jo få be eller afkræftet hos anden reperatør. Apple giver 1 års garanti på deres udstyr mellem år 1 og år 2 skal kunden bevise, at fejlen har været der fra starten. Hvilket ´jo er temmelig umulig, så der har politikkerne gjort temmelig meget i nælderne

sv: Lige et par ting
anonym, torsdag 15. marts 2007, 16:20
Hold da kæft hvor er det latterligt, at i har stemt første indlæg i tråden ud.

I er en flok fanboys uden hjerner.

Værs'go og stem.

sv: sv: Lige et par ting
salbeik, torsdag 15. marts 2007, 22:26
Nej vi er ikke. Manden kender ikke dansk lovgivning og dansk købelov derfor er der absolut ingen grund til at have sådan en udtalelse baseret på uvidenhed stående.

Bl.a. tror han at der er 2 års garanti i danmark, osv. hvilke er totalt forkert.
Yderligere mangler han teknisk viden til at bedømme om en trackpad skade kan hænge sammen med motherboardet - idet han ikke ved at controlleren til trackpadet sider på motherboardet.

osv. osv. rent uvidenhed

Væk med sådan en gang pjat

sv: sv: sv: Lige et par ting
anonym, torsdag 15. marts 2007, 22:48
Jo i er.

Så kommer du med sådan en gang latterlige tynde undskyldninger for jeres censur.

Havde han ikke også lavet et par stavefejl du kunne bruge som undskyldning?

Han bakkes jo op af en massiv mængde andre brugere, som også er overpisset af Humac og Apple.

Faktum er jo at Apple åbenbart laver nogle elendige plastik-computere som sælges til uhyrlige priser.
Når lortet så går i stykker, lige efter at det er fyldt 1 år, render de fra ansvaret.

Der er ganske enkelt en afgrund til forskel mellem pris og kvalitet.

Vi har faktisk 2 års reklamationsret, og der er jo ikke noget der forhindrer at man tager sine kunder alvorligt efter 1. år, men det gør Apple ikke.

Prøv at læse svaret her:

http://ekstrabladet.dk/forbrug/alment_forbrug/article279079.ece

sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
anonym, fredag 16. marts 2007, 20:33
ok de har lov til at løbe fra ansvaret idet sådan er LOVEN. Er du overrasket så burde du finde ud af hvilken garanti som medfølger før du køber. Jeg tror at alle er blevet oplyst om at der ingen ekstra garanti/reklamation/returret eksisterer hos apple - det burde ikke være en overraskelse og burde være kendt inden man køber.

Når man så ved at apple ikke yder yderligere service end loven forlanger så ser jeg ingen grund til at bliver overrasket hvis computeren nu går i stykker efter 13 måneder og man så finder ud af at der ingen garanti er (kun 6 måneder garanti) - idet det er på baggrund af denne serviece man har købt produktet.

Hvad skal man sige: Undskyld apple følger loven, vi beklager

Det som apple gør har alle firmaer lov til og alle som ikke eksplicit oplyser om yderligere service gør også dette - så det er det mest normale.

Ærligt talt jeg kan ikke se problemet - der er ikke tale om lovbrud eller om at apple løber fra deres ansvar. Alt er foregået som det skal.

At du så gerne vil have garnati på dit produkt de næste 100 år er så dit personlige ønske - men det kan oplyses at det er der ingen virksomheder som kan leve på når de skal betale for reparationen af dit 50 år gamle kamera.

sv: sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
anonym, fredag 16. marts 2007, 21:49
Hvis du betalte 3.000.000 kr. for en Skoda Fabia, og den efter 13mdr. skulle repareres for 3.000.000, så ville du ikke føle dig snydt.

Apple leverer skodmaskiner til monster-overpris, og tager sindsyge priser for reparationer.

Keep on going hjerneløse fanboys, Jobs pisser på jer mens han griner, men det gør jo ikke noget når han er gud.

Af anonym, fredag 16. marts 21:49
Soulsixxa, lørdag 17. marts 2007, 00:57
Efter Mediacmac har slået sig sammen med alle de pc sider.

Så skal vi godtnok høre meget lort.

Så MR anonym, smut til en Windows fan side, og lad os være i fred.

"Keep on going hjerneløse fanboys, Jobs pisser på jer mens han griner, men det gør jo ikke noget når han er gud"

Du er nok den dummeste person, jeg nogen sinde har hørt en kommentar fra!

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
salbeik, fredag 16. marts 2007, 22:47
Ok jamen så LAD DOG VÆRE MED AT KØBE DEM. Det står alle frit, der er ingen tvang, så hold dig fra apple hvis du mener at apple skal behandle deres kunder bedre end SAMTLIGE andre firmaer i verden gør.

Dit argument er så langt ude, du forstår ikke at apple følger loven, at alle andre følger loven, at apple ikke er dårligere end alle andre, at de ikke behøver være bedre.

Så gå ud og køb en HP laptop og GUESS WHAT, samme service og hvorfor???? Fordi det er LOVEN.

Så lær loven.

Overpris.....??? jamen SÅ LAD DOG VÆRE MED AT KØBE DEM - SÅ KØB EN DELL. Nogensinde tænkt på hvorfor DELL er så billig ???? Nogensinde tænkt på hvorfor apples computere er dyrere????

- MÅSKE fordi man får mindre ved DELL og MERE ved Apple.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
Lars Dela, lørdag 17. marts 2007, 08:41
Man kan også undre sig over at Apple som regel scorer ret højt på undersøgeklser vedr. kundetilfredshed. Det tyder på at Apple i det mindste ikke gør det værre end andre producenter.

Det kan godt være, at vi her er "fanboys", men det er vel heller ikke helt uventet; at være entusiastisk med noget behøver ikke nødvendigvisbetyde, at ens hjerne er i frigear...

Hilsen

Lars

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
anonym, fredag 16. marts 2007, 23:11
Fik du orgasme af at tænke på Stive.

Det eneste man får mere af ved Apple, er monsterdyre reparationer.

Apple behandler deres kunder ringere end andre, spørg bare Kontant.

Gnub nu videre fanboy.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
Lars Dela, lørdag 17. marts 2007, 08:42
Troll alert!

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lige et par ting
salbeik, lørdag 17. marts 2007, 08:02
du har da vist et psykisk problem, måske du skulle få dig en uddannelse som rent faktisk ikke gør dig undværlig for samfundet - for i øjeblikket er den da vist gået helt galdt for dig.

Det er da altid nået at du tilsidesætter facts og lovgivning for bare at få fyret noget at dit lort af.

Uddannelse?
anonym, lørdag 17. marts 2007, 09:45
Galdt=galt
Nået=noget

Jeg tror hverken du skal bringe psykisk stabilitet eller uddannelse på banen i den her debat fanboy, for du er en taber på begge punkter.

Alene jeres reaktioner overfor mig, er fuldstændigt som forventet.
Sådan reagerer alle sekter nemlig.

Kig til højre
iMac, torsdag 15. marts 2007, 23:28
Er lige nødt til at bede dig kigge til højre i den artikel du linker til. Det er nemlig sagens kerne, hvad Ekstrabladet eller forbrugerstyrelsen SYNES virksomhederne BURDE gøre er irrellevant. For nemheds skyld har jeg "klippet" det ind her

"Gode råd

- Købeloven siger, at fejl, der viser sig inden for seks måneder fra købsdatoen, formodes at have været til stede på købstidspunktet, medmindre sælgeren sandsynliggør, at det ikke er tilfældet. Er varen mere end syv måneder og højst to år gammel skal forbrugeren bevise, at den fejl eller mangel, der klages over, var til stede på købstidspunktet. Forbrugerklagenævnet kan evt. lade en uafhængig sagkyndig undersøge varen."

Og så er den vist ikke længere...

sv: Kig til højre
Lars Dela, fredag 16. marts 2007, 00:18
Hej

Man kan vist roligt konkludere, at det er meget heldigt, at de fleste producenter overtrumfer købeloven og giver garanti i 1 år i stedet for det rod, købelovens reklamationregler er blevet til.

Mht. IT (og de fleste andre produktgrupper) er det stort set umuligt at "bevise" noget som helst omkring årsagen til en fejl, hvis der da ikke lige er tegn på overlast. Så essensen af reklamationsreglerne er stort set, at hvis der ved en opstået fejl efter 6 mdr. ikke er tegn på overlast, skal brugeren bevise, at denne spontane fejl ikke er brugerens egen skyld. Hvordan beviser man det? Jeg har aldrig helt forstået, hvordan ændringen fra det tidligere lovkrav om 1 års garanti kan fortolkes som et fremskridt for forbrugeren...

Reklamationsreglerne overser den mest åbenlyse fejlårsag: Skidtet er måske ikke lavet til at kunne holde til mere end ca. et år. Det tror jeg mange ejere af defekte iBooks (med defekte bundkort) og Airport Express-baser (med døde strømforsyninger) vil kunne bevidne. Jeg ved at mange af disse produkter godt kan have en længere levetid, men der er en uforholdsmæssig høj fejlrate.

Jeg skriver ikke dette for at hænge Apple ud; det gælder for mange højteknologiske produkter.

Så til ethvert praktisk formål kan man koge reklamationsregnerne ned til:

- 1 års garanti hvis producenten angiver det. Efter 1 år: Glem det...

- 6 måneders garantiagtig reklamationret hvis ikke angivet. Efter 6 måneder: Glem det...

Hilsen

Lars

sv: sv: Kig til højre
anonym, fredag 16. marts 2007, 18:39
i den tidligere købelov hed det altså ikke 1 års garanti. Det der stod i den gamle købelov kan sidestilles med 1 års reklamationsret i stil med det som nu er 2 års reklamationsret - men uden beskrivelsen af at kunden selv skulle bevise fejlen. Så jo - det er en forbedring.

sv: sv: Kig til højre
Mac Niels, fredag 16. marts 2007, 07:49
Det er simpelthen ikke rigtigt. F.eks. ved jeg der er truffet afgørelser der siger at optiske drev og skærme der ikke har lidt overlast! humac har f.eks. mindst en afgørelse imod sig som de har rettet sig efter som jeg har kendskab til. Men det var i office line dagene. Det var i en sag med en tåbelig islænding der faktisk ikke burde have ret men fik det. Så klag dog for helvede!

sv: sv: sv: Kig til højre
Lars Dela, fredag 16. marts 2007, 10:35
Hej

Ok; du har nok ret i, at hvis man er "besværlig" nok, kan man være heldig at få ret (jeg tænkte på at skrive det i mit indlæg, men jeg var lidt træt...). Min anke går egentlig også på, at man skal være parat til at sætte sig kraftigt op mod forhandleren, hvis man har et problem efter 1 år...

Du har sikkert ret i, at der er mange tågehorn, som har urimelige krav, men der er også mange, som blot lader sig spise af med en sludder for en sladder, når noget går galt og "eksperten" udtaler sig (gælder sikkert for både Humac og det lokale bilværksted)...

Hilsen

Lars

sv: sv: sv: sv: Kig til højre
Mac Niels, fredag 16. marts 2007, 14:04
Netop. Men butikkerne er i ligeså stor en klemme som kunden som du jo ved, så der er kun en måde at få noget ændret på og det er nedefra. Kunderne må stå på deres ret, bruge noget tid og over tid vil man få bedre tilstande. Bukker man hovedet og nøjes med at spille forarget på MM sker der ikke en skid. Er der tilstrækkeligt det klager får man også fjernet tågehornene, hvilket omvendt vil gøre livet lettere for både andre kunder og butikkerne. Det er en WinWin situation selvom de tkan tage tid at få den på plads.

sv: sv: sv: sv: sv: Kig til højre
anonym, fredag 16. marts 2007, 18:42
ja for helvede. Lad os få oprettet en helt masse sager hos forbrugernævnet, så vi kan få afgjort det her pis. Som det er nu medfører det bare en masse brok, utilfredshed og sniksnak. Det er hverken til forretningernes eller kundernes fordel.

Så gå til forbrugernævnet istedet for at brokke jeg herinde!!!

sv: sv: Lige et par ting
MacBook Pro, torsdag 15. marts 2007, 20:38
fanatisme i alle grader er langt ude!

Tag dig dog selv sammen
enkoptokaf, torsdag 15. marts 2007, 10:30
Det er en god ide at kontakte Forbrugerstyrelsen.

Det gjorde jeg selv tilbage i 1993, hvor jeg købte en computer, hvor grafikkortet var defekt. Butikken forsøgte at reparere fejlen 3 gange, men kunne ikke lave computeren. Jeg lagde derfor sag an via Forbrugerstyrelsen. I mellemtiden købte jeg et nyt grafikkort for under en tudse, og så kørte maskinen uden problemer.

Butikken endte med at gå konkurs, og så regnede jeg ikke med at høre mere til dette. Det var jo også lidt lige meget, da jeg selv havde løst problemet. Men for godt 1 måned siden (14 år senere) blev jeg kontaktet af et advokatfirma, som ville sende en check på 3.500 kroner til dækning af den defekte computer.

Hvad har dansk grammatik med emnet at gøre?

Ret dine egne fejl:

"hvis det er sidste år" -> "hvis det var sidste år"

"din computer(det" -> "din computer (det"

"hvilken november, du har" -> "hvilken november du har"
sv: Køb aldrig hos Humac
Peter Larsen, onsdag 14. marts 2007, 09:34
Jeg kan desværre kun tilslutte mig indlægget. God service når du skal købe, lige så snart du har forladt butikken vil de skide dig et stykke. Har kørt en længere sag med dem pga. en masse problemer med min PowerBook - ikke før jeg fik en jurist til at udforme et klagebrev kom der skub i sagerne, computeren blev lavet og jeg har ikke været i nærheden af en Humac siden.

Lige nu kører en kammerat samme sag hos dem, da de heller ikke vil lave hans PowerBook.

Det lader til at devicen er at Humac skubber problemet over til Apple og vice versa.
Køb aldrig hos Humac...
Jens Ole Jepsen, onsdag 14. marts 2007, 08:58
Hej Anonym...

Jeg kan også tilslutte mig skaren af vrede Apple-kunder... du er ikke den eneste der får problemer med produkterne lige så snart de har passeret ét års grænsen!

Prøv f.eks. at søge på iMac G5 problemer på Nettet... pudsigt nok står Logic Boardet af efter gennemsnitligt 13 måneder... så du passer godt ind i statistikken...

MEN... jeg har ikke helt forstået om din iBook er holdt helt op med at virke, eller om det kun er TrackPad'en der er stået af?
Virker alt det andet på maskinen... så er der jo en meget billig løsning på problemet: køb en USB mus og brug den for fremtiden... og lad være med at ærgre dig over Apple... det er livet for kort til!!! Og du trækker alligevel det korteste strå i længden...

mvh

Jens Ole

sv: Køb aldrig hos Humac...
anonym, onsdag 14. marts 2007, 09:15
Det er jo helt normalt.

Også Fona agerer på den måde - og med andre produkter end Apple. Sådan tolkes købeloven altså p.t. i DK-

http://ekstrabladet.dk/forbrug/alment_forbrug/article279079.ece
det er jo meget logisk
anonym, mandag 12. marts 2007, 13:09
syntes sådan set ikke det er så ulogisk med så høj en pris. forestil dig at mdarbejderen ved humac tænker at "hey vi kan nøjesm ed at skifte trackpad og så tørre resten af komponenter". det ville spare ku nden for nogle penge, men hvad så hvis de andre komponenter har taget skade og langsomt går i stykker. i forb. med en rep. får du jo i teorien "udvidet" din garanti på de produkter og det kan stå dem dyrt hvis nu bundkortet står af et halvt år efter rep. så kan det jo være humac står med hårene i postkassen og skal erstattet den del også...

derfor gør firmaer det på den måde at de udskifter alle berørte komponenter simpelthen for at være på den sikre side. så selvom prisen er høj, ja så er den fair...

sv: det er jo meget logisk
Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 18:18
Endelig en der fatter hvordan tingene hænger sammen.
Hvad kan vi lære
Walle, søndag 11. marts 2007, 19:54
Jeg synes snart vi har hørt ufattelig meget omkring apple og defekte produkter..
Jeg forstår simpelthen ikke, at når folk ved at apple nok har verdens dårligste kundeservice, at folk ikke får en forsikring, når de køber deres produkt. Jeg er vild med apples produkter, men man kan slet ikke stole på firmaet bag.
Jeg har selv en macbook sort, som jeg har fået en forsikring i 4 år til 1850 inklusivt alt undtagen tyveri og skader i udlandet.
Tjek www.edbforsikring.dk...

Det skal lige siges at min macbook ikke har været defekt endnu, så jeg har endnu ikke haft brug for forsikringen, men jeg kender folk der kun har haft positive oplevelser med deres forsikringe.
Andet værksted
anonym, søndag 11. marts 2007, 17:42
Jeg synes godt nok der er en dårlig tone i denne tråd - fra flere sider!

Prøv at få et tilbud fra et andet værksted, hvis de siger det samme, så er den jo nok god nok.

sv: Andet værksted
til_lykke, søndag 11. marts 2007, 17:45
Hov min kommentar skulle ikke have været anomym

sv: sv: Andet værksted
anonym, søndag 11. marts 2007, 17:56
Tja - men han ligger ligesom selv temmeligt kompromisløs ud, uden at have undersøgt noget som helst først.

Tja..
til_lykke, søndag 11. marts 2007, 18:57
Nu skriver han jo i sit indlæg, at han vil tage kontakt til både Humac og Apple Danmark før han gør noget som helst andet.

Det sidste afsnit opfatter jeg bare ren frustration, hvilket vel er normalt når man føler sig snydt (jeg skriver IKKE at han ER blevet snydt!).

Ved ikke helt om det er det du ser kompromisløst.

sv: Tja..
anonym, søndag 11. marts 2007, 21:45
jo jeg ser det som kompromiløst, at han starter med at opfordre til boykot af Humac, uden endnu at vide om har ret i sin sag.
Han slutter af med at sige, at hvis han ikke får ret, så vil han gå til forbrugerklagenævnet - det er også OK, der er her tvister mellem kunde og forhandler skal afgøres. Men han truer også med at gå på TV - det grænser til ren afpresning.

sv: sv: Tja..
til_lykke, mandag 12. marts 2007, 09:44
Der er jo ingen der tvinger dig til at følge hans opfordring

At se det som afpresning er useriøst! Hvis han ikke har en sag, så vil medierne jo slet ikke røre ved det. Hvis han derimod har en sag, han er kørt fast med Humac, og derudover har udtømt sine muligheder, så er det vel fair nok, at han tager næste skridt.

Men hele problematikken kan jo afgøres ved at tage kontakt til et andet værksted.
anonym, søndag 11. marts 2007, 12:10
Bor du på Sjælland, så tag op til Apple i Søllerød (navnet svarer til Apple service he he )
skriv din klage ned, spørg efter chefen (det plejer at være sådan en lækker fotomodel en jydejødekrejlertype)
fremfør din klage, giv ham klagen og lorten = iBooken og gå hjem.
Du har intet at tabe.

Det var da det mest tåbelig forslag
Rasmus Larsen, mandag 12. marts 2007, 11:26
Jeg længe har set herinde. Som andre har forelået prøv at høre hvad andet Apple autoriseret værksted siger. Kommer de frem til samme konklusion, så er der nok en grund til denne konklusion. Er han uheldig, så vil der være lang reperationstid på maskinen. Primært fordi Apple udsulter deres autoriserede værksteder, hvilket også er grund til der ikke er så mange som for nogle få år siden.
Tjek din maskine igen
anonym, søndag 11. marts 2007, 00:14
Hej Niels

Tjek lige om din museknap ikke hænger i venstre side. Det er nok derfor man valgt at tilbyde dig en ny top case.

Jeg vil tror at man har teste din computer med en ny top case og fundet ud af at fejlen stadig er der. Derfor har man nok konkluderet at motherboardet også er defekt.
salbeik, lørdag 10. marts 2007, 17:51
Det der fundamentalt er forkert i din klage og dine response er at du TROR at der er 2 års garanti, det er desværre ikke sådan og jeg beder dig læse købeloven.

I Danmark er der ét HALVT års garanti og
2 års reklamationsret. Yderligere gælder der at det i det første års reklamationsret er butikken som skal bevise at det er en produktionsfejl og i det andet år er det DIG som står for bevisførelsen.

Dvs. at butikken i nr. 2 år ikke behøver ville undsøge din computer og reparere den. Du skal selv sørge for at bevise at det er en produktionsfejl, lykkedes det dig at bevise dette skal forretningen reparere den, men kun såfremt du SELV beviser det.

Og ja Der er også nogle tekniske mangler i din tolkning i at din computer ikke har brug for et nyt motherboard idet selve comtrolleren af din trackpad sidder på selve motherboardet og derfor er det nødvendig også at skifte denne.

Det samme gælder fx med et bærbar tastatur og skærm dem kan man ikke bare tilslutte en stationær computer (også selvom man havde en omformer af deres stik), fordi deres controllere rent faktisk er del af motherboardet. Så jeg beklager men det kan meget vel godt være at motherboardet skal skiftes.

Og helt klart den største fejl du gjorde var at vente - det var mindre klogt. Du skulle have fået den reparereret lige efter du opdagede defekten.

Så jeg beklager men din klage har visse mangler især rent vidensmæssigt om hvordan ting forholder sig.

bevisbyrde
anonym, onsdag 14. marts 2007, 10:00
Virksomheden har kun bevisbyrden det første halve år, derefter har forbrugeren bevisbyrden det efterfølgende halvandet år.

sv: sv: Køb aldrig hos Humac
salbeik, lørdag 10. marts 2007, 17:52
og venligst bemærk: Garanti og reklamationsret er IKKE det samme

sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
Christoffer Vittrup Nielsen, lørdag 10. marts 2007, 17:56
Specielt ikke når der heller ikke er noget der hedder garanti i forbrugerloven, men formodningsret. - Men pyt, mange firmaer yder garanti oven i formodningsretten.

(Ved formodningsret formodes det at fejlen var på produktet til at starte med)
Køb gerne hos humac
anonym, lørdag 10. marts 2007, 16:29
Jeg har fået en fantastisk deal hos humac gl mønt og i magasin er de smaddersøde
det samme gælder fona nørreport ved benjamin madsen
bare mine 2 cent
synd hvis du har fået en dårlig behandling
go weekend

sv: Køb gerne hos humac
anonym, lørdag 10. marts 2007, 19:09
Jeg er helt enig, den fona på nørreport og i magasin er de også vildt flinke. Jeg fik enda en ny iPod nano efter den gamle var blevet tabt :D

....
anonym, lørdag 10. marts 2007, 17:50
Jo, det kan godt være at de virker søde i butikken..
men når din mac er 1 år og 3 måneder gammel og lortet virker ikke, er de ikke så søde mere..
Kære Anonyme Mac bruger
Carl Værge, lørdag 10. marts 2007, 15:08
Jeg tror du er en "troll" der er simpelthen for mange stavefejl i dit indlæg til at jeg kan tro på, at du er studerende, desuden findes der stavekontrol både i tekstbehandlingsprogrammer så vel som i browsere
Så held & lykke i din kampagne mod Humac

Undskyld
anonym, lørdag 10. marts 2007, 17:23
Undskyld "Carl" smart.. jeg er lige kommet hjem fra USA, så jeg er ved at lære det danske sprog igen, desuden er der ikke stavekontrol i dette lorte program (PC).. Har du andet du vil tilføje ang. sagen, ellers luk...

Jo, jeg er H.F. studerne.

Fint nok!
Carl Værge, lørdag 10. marts 2007, 18:35
"Jo, jeg er H.F. studerne" ja men så kan du jo lære en masse, hæ hæ... held og lykke med det!
mvh
Carl Smart
Thomas Schougaard, lørdag 10. marts 2007, 13:05
Hej Anonym

Der er et par ting jeg bider mærke i og som er ret væsentlige for at vi kan tage stilling til dit indlæg og måske kunne give dig et godt råd.

Er du sikker på at det er en iBook du har købt da den udgik sidste år i januar. Hvis det faktisk er en iBook må det have været en demo model eller noget i den stil..kan det passe?
Mener du derimod november 2005 så er maskinen jo rigtignok udenfor garantiperioden og du må påvise at defekten har været der fra starten, hvilket med det danske reklamationsretssystem, bestemt ikke altid er en nem opgave fordi argumentet (også for det meste fair nok imo) næsten altid vil være..."hvorfor kom du så ikke ind med den da du opdagede fejlen første gang?"

Er maskinen fra november 2006 så må der være en årsag til at Humac siger at den ikke kan klares på garantien som ellers ville være nemt nok for dem...det samme gælder prisen...7844 kr. for en død trackpad lyder helt absurd...hvad begrunder de denne pris med?

Jeg håber at du finder en fornuftig løsning på problemet.

MVH
Thomas Schougaard, mediamac

2005, jo
anonym, lørdag 10. marts 2007, 17:33
Ja, den er fra November 2005... Men stadig kun et år og tre måneder gammel, ting burde ikke gå i stykker efter så kort tid..

Ang. prisen... det undrede jeg mig også over. Jeg kunne læse i mit brev jeg fik idag at prisen inkluderede et nyt bund kort(4845 kr) og en mousetrack(686 kr)... Jeg ved ikke om i ved det, men jeg forstår ikke hvad jeg skal bruge et nyt bundkort til... Jeg tror at de prøvede at fuppe mig, og at jeg skulle betale for noget det jeg ikke har brug for.. Men det er bare min teori..

sv: 2005, jo
Lars Dela, lørdag 10. marts 2007, 18:52
Hej

Min erfaring med Humacs værksted/reparationstilbud er desværre, at de desværre tit er meget mystiske, grænsende til det absurde...

I min dagligdag i Filmbyen møder jeg mange Mac-brugere; også når de kommer nedtrykte efter at have fået "dødsdømt" deres computer på Humacs værksted. Ifølge deres reparationstilbud kan det nærmest sjældent betale sig at reparere en bærbar computer.

Jeg hæfter mig ved at deres værksted i dit tilfælde mener, at både trackpad og bundkort er defekt? Jeg ville kunne forstå at enten trackpad er defekt eller bundkortet er defekt, men at begge dele skulle være defekt forekommer mig besynderligt. Og min erfaring viser, at man absolut ikke skal stole på et tilbud fra Humac.

Bare et eksempel af flere: For et par uger siden kom en bruger med en 12" Powerbook, der var blevet dødsdømt hos Humac. Efter en gang saftevand i tastaturet lød beskeden på at bundkort, tastatur, topcase og bottom case skulle skiftes til en pris af ca. 10000,- kr. En pudsig detalje var, at ifølge tibuddet kunne maskinen ikke starte op, og derfor kunne der "ikke ske yderligere diagnosticering". Jeg satte maskinen på en lader, hvorefter den startede fejlfrit op. Efter rensning virkede tastaturet, men burde nok være skiftet. Men resten af computeren var OK, ikke mindst var kabinetdelene i fin stand.

Så efterhånden er jeg blevet vant til at bede folk klappe hesten og tage den med ro, når Humac er kommet med et bud... Men det er sørgerligt, at jeg må konstatere, at man bestemt ikke kan være sikker på at et reparationstilbud på nogen måde har bund i virkeligheden.

Hilsen

Lars

sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, søndag 11. marts 2007, 22:16
Lars: Kunne du ikke skrive reparationsnummeret her på stedet og evt. lægge en scanning af alle dokumenter fra den sag med saftevandsmaskinen ud på nettet med link her i forummet? Og detil lægge et screenshot af Systemprofilen med serienummeret på maskinen, så man kan se den virker? Det virker noget letkøbt at påstå det du skriver uden dokumentation. For der er så stor forskel på de to virkeligheder du beskriver det virker mystisk. Dybest set er der en humac ansat der måske trænger til lidt videreuddannelse? Det kunne være rart for værkstedschefen at få det på plads. Synes du ikke?

Og nej jeg er ikke ansat ved humac, men jeg synes det er ved at tage overhånd med tilsviningen! Ifølge trådene her på stedet burde Apple tage humacs autorisation i morgen og det tror jeg ikke statistikken understøtter.

Har du i øvrigt aldrig selv taget fejl?

Hvorfor forsvare Apple?
Mark Cooks, fredag 16. marts 2007, 09:45
Jeg kan ikke forstå, at så mange af jer har behov og lyst til at forsvare Apple.

Lad os slå et par ting fast:
Apple har de seneste år udviklet til at være en gigantisk forretning og en god og indbringende en af slagsen. Det har Mr. Jobs opnået ved dels at sælge mere og dels ved at skære i omkostningerne - markedsøkonomi for akvariefisk.

Problemet er, at han i processen har glemt dem, som det hele handler om - kunderne.
Apple og deres samarbejdspartnere leverer ofte skandaløs service, så snart produktet er betalt. Ikke bare i Danmark, men overalt i verden.
I den store sammenhæng er der formentlig tale om enkelte produkter og måske også en lille del af deres samlede produktion. Men det er ligegyldigt.

Det faktum at vi her på Mediamac og at tusindvis af andre Applekunder verden over diskuterer Apples manglende service, burde få alarmklokkerne hos Jobs til at ringe i en grad, så rullekraven røg ned om skuldrene.
Når man betaler så meget for et produkt fra et firma, der slår sig op på at levere kvalitetsprodukter, så er det et kvalitetsprodukt, man retteligt kan forvente at få.

Derfor er det både pinligt, tudefjæsagtigt og på lang sigt dårlig for forretningen, når Apple gang på gang bruger købeloven som figenblad til at dække over dårlig forretningsmoral.
Så alle er i sin gode ret til at stemme med fødderne og opfordre andre til det samme. Lige så vel som vi finder det passende at boykotte alle mulige andre ting, vi ikke bryder os om. Det er en del af den demokratiske proces. Det samme er henvendelser til medierne. Det har intet med afpresning at gøre, som én dicipel har fremført. Hvis nogen afpresser må det være Apple. De kræver ågerpriser for at reparere fejl, der aldrig burde have forekommet.

I virkeligehden er det meget simpelt:
Produkter fra Apple skal virke i mere end et halvt eller et helt år. Kan de ikke finde ud af det, må de sætte priserne ned. Og virker produkterne ikke, skal de laves. Så enkelt er det - i hvert fald hvis Apple skal forvente kunder i andre segmenter end religiøse fanatikere.

Over Cooked?
Mac Niels, lørdag 17. marts 2007, 10:20
"Derfor er det både pinligt, tudefjæsagtigt og på lang sigt dårlig for forretningen, når Apple gang på gang bruger købeloven som figenblad til at dække over dårlig forretningsmoral."

Hvordan kan man gemme sig bag gældende lov ved at overholde den? Det er da noget uigennemtænkt ævl! Det er jo netop det alle der brokker sig over kræver de skal gøre. Men brokkerne gider ikke selv gøre det de skal gøre for at få afgjort sagerne efter lovens bestemmelser og dermed er brokkerne pr. definition nogle selv tudefjæs der ikke fortjener bedre!
De har tydeligvis masser af energi til at skrive her. Hvor svært kan det være at skrive et klagebrev til først købsstedet og siden til forbrugerklagenævnet og betale det gebyr det koster at få sagen behandlet? Du kan endda få telefonisk rådgivning af forbrugerrådet.

At klage over en producent overholder loven er simpelthen noget vrøvl!

De eneste jeg har medlidenhed er dem der føler det rækker langt ud over deres kapacitet og bare giver op i stilhed.

Netop derfor
Mark Cooks, tirsdag 20. marts 2007, 18:14
Kære Mac Niels

Du har kun medlidenhed med dem, som giver op på forhånd. Det er præcis alle dem Apple spekulerer i.
Jeg har på intet tidsopunkt påstået, at Apple bryder loven. Jeg mener bare, at Apple ville gøre sig selv en tjeneste ved at behandle deres kunder bedre end loven tilsiger. Nøjagtig som mange andre butikker og forretningsdrivende gør. Det giver tilfredse kunder, og de kommer som bekendt tilbage. F.eks.er jeg ret sikker på, at jeg kun ville handle hos dig en enkelt gang
Når det er pinligt og tudefjæsagtigt, at lige præcis Apple holder sig så stringent til lovens bogstav, er det fordi, at Apple generelt foregiver at være bedre end de andre. Produkterne er bedre, designet er pænere, brugerne er smartere. At være i en klasse over de andre ligger i hele Apples image og selvforståelse.
Det giver helt forståeligt en forventning hos kunderne om, at man kan forvente en behandling ud over det sædvanlige (og lovbestemte), når man kommer med produkter, som ikke virker efter ganske kort tid.
Og Apple ved udemærket, hvilke forventninger de giver kunderne. Apple er den koncern i verden, der bruger sit image mest aktivt i markedsføring og dermed også dem, som ved mest om hvilke og hvor store effekter det giver. Så det er med fuldt overlæg, at Apple behandler kunderne, som de gør.
Det er lovligt, ja, men det er også dumt, fordi de langsomt med sikkert smider nogle af de mest trofaste kunder, computermarkedet nogen sinde har set, på gaden.
VH Pre-Cooked

sv: Hvorfor forsvare Apple?
anonym, fredag 16. marts 2007, 12:53
Spot on.

Du får lige et 13-tal.

Hvorfor forsvare Apple?
Mark Cooks, fredag 16. marts 2007, 09:44
Jeg kan ikke forstå, at så mange af jer har behov og lyst til at forsvare Apple.

Lad os slå et par ting fast:
Apple har de seneste år udviklet til at være en gigantisk forretning og en god og indbringende en af slagsen. Det har Mr. Jobs opnået ved dels at sælge mere og dels ved at skære i omkostningerne - markedsøkonomi for akvariefisk.

Problemet er, at han i processen har glemt dem, som det hele handler om - kunderne.
Apple og deres samarbejdspartnere leverer ofte skandaløs service, så snart produktet er betalt. Ikke bare i Danmark, men overalt i verden.
I den store sammenhæng er der formentlig tale om enkelte produkter og måske også en lille del af deres samlede produktion. Men det er ligegyldigt.

Det faktum at vi her på Mediamac og at tusindvis af andre Applekunder verden over diskuterer Apples manglende service, burde få alarmklokkerne hos Jobs til at ringe i en grad, så rullekraven røg ned om skuldrene.
Når man betaler så meget for et produkt fra et firma, der slår sig op på at levere kvalitetsprodukter, så er det et kvalitetsprodukt, man retteligt kan forvente at få.

Derfor er det både pinligt, tudefjæsagtigt og på lang sigt dårlig for forretningen, når Apple gang på gang bruger købeloven som figenblad til at dække over dårlig forretningsmoral.
Så alle er i sin gode ret til at stemme med fødderne og opfordre andre til det samme. Lige så vel som vi finder det passende at boykotte alle mulige andre ting, vi ikke bryder os om. Det er en del af den demokratiske proces. Det samme er henvendelser til medierne. Det har intet med afpresning at gøre, som én dicipel har fremført. Hvis nogen afpresser må det være Apple. De kræver ågerpriser for at reparere fejl, der aldrig burde have forekommet.

I virkeligehden er det meget simpelt:
Produkter fra Apple skal virke i mere end et halvt eller et helt år. Kan de ikke finde ud af det, må de sætte priserne ned. Og virker produkterne ikke, skal de laves. Så enkelt er det - i hvert fald hvis Apple skal forvente kunder i andre segmenter end religiøse fanatikere.

Menneskelige fejl eller fusk/ en Officeline i fåreklæder
esben rasmussen, torsdag 15. marts 2007, 02:06
Her kommer et par erfaringer fra min kontakt med "Humac" / officeline i fåreklæder.

Det er meget muligt at jeg tager fuldstændigt fejl.... Og bare har væreet uheldig, meeen....

Hver gang jeg har været i kontakt med officeline har de givet forkerte oplysninger - som tilfældigvis har været til deres fordel.

Jeg ringede ang en Mac Mini. Fik at vide at den ikke kunne bruges til grafik. Nej det ved jeg godt, men jeg smider en hurtigere HD i.
Nej nej det er ikke det. Det er grafik kortet som ikke kan køre photoshop.....!?!? Citat "Når du med musen tager fat i et digitalt foto inde i photoshop, kommer der framedropouts" I min verden er framedropouts noget der forekommer i forbindelse med video så jeg måtte lige ha den uddybet. "Jo når du tager fat i dit digitale" ja hvad ellers " foto i photoshop, med musen og trækker det rundt i cirkler så hakker det"
Mig:"Ja ok så du ville vel anbefale mig en bedre maskine? hvilken"
Officeline:"En iBook ville være god"
Mig "Men de har jo samme GFX kort og HD... 9200?"
"øhh ja..."
"Så det er måske alligevel ikke GFX kortet der er problemet? og hvis jeg ikke har behov for at rive mine dokumenter rundt i cirkler på skærmen - så ville en Mac Mini vel være ok"
"Det vil jeg ikke udtale mig om" !?!?!?

To dage forinden da Mac Mini blev sluppet løs, havde de msidt en Mac Mini i bilen og kørt til sønderjylland for at kalde alle undrvisere sammen på den design skole jeg gik på, for at vise at "Jeres behov som professionelle er alt for krævende til en Mac Mini" Min tolkning er at de hellere ville sælge en maskine til mellem 12 og 20 tusinde end en til 6000.

Sidst jeg var dernede og spørge om en adapter fra en PB til et Studio Display CRT ADC 17" ville de sælge mig en til 800,- og først da jeg sagde at den vist ikke virkede kom han i tanke om det gjorde den vist nok heller ikke. I følge mine oplevelser er de fuskere der bare vil sælge sælge sælge og ja de burde sgu ha et rap over nallerne. Det er Apple produkter det her... Og det kræver sgu noget respekt. Jeg ELSKER Mac ting og ja det er måske naivt men jeg har en forestilling om at vi er et "community" og at der burde herske lidt respekt og moral omkring det. Kald mig bare hippie : )

Og folk har lige så meget ret til at ytre sig hvad enten de kan stave eller ej - Jeg holder selv meget af at stave rigtigt men jeg lader ikke mine småneurotiske retstavnings tilbøjeligheder gå ud over andre ; )

sv: sv: sv: 2005, jo
Lars Dela, mandag 12. marts 2007, 15:22
Hej

Jo, jeg har tit taget fejl, men når jeg tager fejl, koster det sjældent et fremmed menneske en ny computer...

Jeg ville ønske, at jeg ikke blev udsat for sådanne besværligheder, for som Mac-entusiast er det lidt træls at skulle stå med folk, som ikke kan forstå, at deres 2-3 år gamle maskine pludselig er værdiløs. Blot for så at få at vide, at der alligevel kan gøres noget, endda for en ret billig penge. De er fuldt ud indforståede med at man ikke kan garantere holdbarheden, for ofte er maskinen alligevel godt brugt. Bare prisen er realistisk. Og så længe der næsten ikke er nogen konkurrence på området, tror folk blindt på de autoriserede værksteder. Jeg forstår f.eks. godt, at "min" bruger med den defekte 12" bliver harm over at han skal betale 500,- kr. for en forkert diagnose. Han har jo ikke noget valg andet end at betale, men han har jo ikke fået nogen som helst ydelse for de penge.

Mht. Humacs autorisation, vil Apple sikkert ikke have noget at udsætte på dem, for det endelige resultat af en reparation vil sikkert oftest være OK. Men bl. a. pga. autorisationskravene virker deres tilbud dog ofte helt urealistisk dyre, da de dels vælger at skifte OK dele ud, og dels har priser, som gør det urealistisk dyrt for privatkunder at få repareret noget som helst.

Jeg tror ikke at Humacs reparatører er specielt inkompetente, men jeg kan forestille mig at de opererer under et vist pres for at være "rentable", dvs. så mange reparationer skal gennem systemet som muligt. Og så kan det godt være fristende at vælge den hurtige løsning og blot komme med et bud, der sikrer at man aldrig mere ser den pågældende computer.

Og det er nok det, der er et af problemerne: En reparationsafdeling vil aldrig være en god forretning; det er primært en service overfor kunderne. Værksteder som Infocare skal naturligvis kunne tjene penge, men en serviceafdeling vil aldrig blive en pengemaskine. Hvis man for alvor vil tjene penge, skal man satse på professionelle kunder, og så får man et prisniveau, hvor de færreste privatkunder kan følge med.

Min bagtanke er ikke at forsøge at få fok til at lade være med at handle med Humac; mit mål er snarere at gøre folk opmærksom på. at hvis Humac skal gøre sig fortjent til deres position som de facto monopol, så skal de tage sig sammen og ikke behandle folk som idioter. For konsekvensen kan meget vel være, at folk fravælger Apple pga. for meget bøvl, når tingene går i styker, og så har ingen vundet på det. Og det er synd...

Hilsen

Lars

sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 18:27
Humac har ikke de facto monopol. Hverken på salg eller reparation.
På detail siden står to kæder humac og Fona over for hinanden. Hvem er størst? Fona.
På konsulent/erhverssalg står firmaer som Caslon, Act-IT, AnyMac, Computerstore og mange andre i benhård konkurrence med humac.
På reparationssiden kan du få repareret hos Infocare og tildels bl.a. Caslon og Anymac.

Er det et monopol?

Du skriver: "Men bl. a. pga. autorisationskravene virker deres tilbud dog ofte helt urealistisk dyre." Du har altså korrekt set at der er krav som humac skal efterleve der er med til at fastlægge deres "adfærd" i disse sager, hvor de er bundet af garantiregler du ikke er bundet af når du "hjælper".

Ved du hvad Lars? Og det er sagt med venlighed i stemmen og stor indføling (og det er ikke ironisk!): Du er simpelthen enten for venlig eller ikke udstyret med forretningssans. Så enkelt er det. Samtlige firmaer jeg har nævnt ovenfor har ansatte der skal have til hus, mad og forsørgelse af børn etc. Og det kan man ikke få ved at være venlig.

sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
anonym, mandag 12. marts 2007, 22:21
Act-IT er også Humac.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, tirsdag 13. marts 2007, 07:20
Nej. Hvis du siger det til medarbejderne i Act It bliver de enten sure eller skriger af grin.
Act It er en helt selvstændig forretningsenhed der har fået et kapital indskud af de samme islændinge som nu hlet har overtaget humac. men det eneste de har til fælles er nogle aktionærer.
Det ville svare til at to banker der begge har ATP som aktieejere pludselig var ATP. Det er de ikke.
Ledelse, medarbejdere, logistik etc. er helt adskilt. De har hovedkvarter i Århus området. At de lejer lokaler i samme bygning som humac på Gl. Mønt gør dem ikke til samme selskab.

Bo Funch, mandag 12. marts 2007, 18:47
"Du er simpelthen enten for venlig eller ikke udstyret med forretningssans. Så enkelt er det. "

Så kom sandheden da vist frem. Vi kunne godt bruge nogle flere af Lars' slags og færre af din.
Forskellen på din og hans slags har navne som ærlighed og moral.

Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 19:27
Jeg synes det er forfriskende at Lars vælger at diskutere med mig på et sagligt plan i stedet for at køre på personerne som dig.
Det viser rummelighed og accept af der findes andre sysnpunkter end ens egne der har gyldighed og samme ret til at komme til udtryk.
Jeg kan helt og holdent godt følge Lars' ræsonnementer og derfor opfordrer jeg ham til at få nogle af de personer han møder og som føler sig "ramt" af humacs domme til prøve tingene af ved de relevante instanser. Måske viser det sig han har ret?
Og eftersom det ikke er mig der taler om boykot, at gå til medierne og lignende desperate metoder, fordi man ikke kan, vil eller gider udnytte de rettigheder, det har taget årtier at tilvejebringe i det danske retssamfund, er det påfaldende at det er mig der skulle være agressiv?
Jeg er totalt træt af at læse om folk der gennem flere måneder har vidst noget var galt med deres IT udstyr, men som er så ligegyldige over for de mulige konsekvenser at de bare lader stå til i bekvemmelighedens navn.
Når det så slår fejl, forlanger de at få de rettigheder de ved passivitet og efterladenhed har fortabt, igen med tilbagevirkende kraft. Og det er hvad denne tråd oser af langt ud i universet.

Derudover synes jeg det er fint du gerne vil have flere Lars'er. Jeg håber så også du er villig til at betale for Lars'ernes børnehavepladser og skiferier. For Lars'ers børn har vel også ret til lidt sjov ikke? Når nu de reparerer computere så billigt som du vil have det.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Bo Funch, mandag 12. marts 2007, 22:32
Sagligt?

"Endelig en der fatter hvordan tingene hænger sammen."

Og hvad siger du hermed, om dem der er uenige med dig?
Rummelighed og accept?
Er det sådan du debatterer sagligt?

Men OK Mac-Niels VED at det er alle dem der føler sig dårligt behandlet (og det er mange), der er noget galt med.
Det er i hvert fald ikke Humac, og det må vi jo lære at fatte.

"Når nu de reparerer computere så billigt som du vil have det."

Hvor billigt vil jeg have det?
Det er sjovt at du kun opererer med to mulige priser, "forretningssans" eller "for billigt", "for dyrt" findes ikke i din verden.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, tirsdag 13. marts 2007, 07:23
Hold nu op. Du kan jo ovenfor se at Lars reparerer Mac'er i sin fritid. Det kan man ikke basere noget på. Men det er al ære værd. Derudover er der garanteret folk der har fået en dårlig behandling hos humac. Men ikke flere end alle andre steder. Hvis de klagede hvor de burde i stedet for her ville nogen af dem måske få ret. Er det ikke bedre end det her rakke-ned klynkeri?

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Bo Funch, tirsdag 13. marts 2007, 16:06
Jeg forholder mig ikke til om Lars bruger sin fritid eller ej, men jeg ved at han har stor indsigt og viden om Mac's.

Jeg ved også at han flere gange har beskrevet uhyrlige forløb i forbindelse med tilbud på reparationer fra Humac. Og da hans troværdighed er langt, langt større end din, er jeg overbevist om at der er nogle seriøse problemer med Humac. Det passer også fint med hvad mange andre, både her og i f.eks. fjernsynet oplever.

Det er i øvrigt underligt at du ikke besvarer mine spørgsmål.
Først er du selv nedladende her i debatten, hvorefter du beskylder mig for det samme, uden grund.
Til sidst fremhæver du Lars som saglig mm.,som om det er i modsætning til mig.

Den eneste der har været usaglig......, tja jeg behøver vel ikke engang skrive det.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
, tirsdag 13. marts 2007, 16:15
Humac skal kunne garantere for reparationen i 3 mdr. Skal Lars det? Nej.

Derfor kommer de med tilbud, ved fx væskeskade, som er mere omfattende for så er de jo sikre på, at der ikke er følgeskader. Prøv at tænk lidt logisk.

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Bo Funch, tirsdag 13. marts 2007, 19:21
Er det OK hvis din bil har en fejl til 2.000kr., men værkstedet reparerer for 50.000 for at være på den sikre side?

Det må du jo efter din egen logik være rigtigt godt tilfreds med.

Hvis du søger lidt i Lars' indlæg handler de om meget andet end væskeskader.

Imponeret
anonym, tirsdag 13. marts 2007, 16:12
over du gider mere Mac-Niels.
Han ved jo alt, bedre end nogen anden.
Husk det og glem ham.

sv: Imponeret
Bo Funch, tirsdag 13. marts 2007, 19:22
God, solid og seriøs argumentation, FLOT!

sv: sv: sv: 2005, jo
Bo Funch, søndag 11. marts 2007, 23:11
Jeg har absolut ingen grund til at betvivle Lars' seriøsitet.

Derimod synes den røde tråd i dine indlæg at være, at forbrugere altid er urimelige brokkehoveder, mens firmaer pr. definition er forfulgte uskyldigheder.

Pudsigt at du mener at der er tale om tilsvining, kan der slet ikke være en god grund til at så mange føler sig dårligt behandlet af Humac?

Faktisk tror jeg at dem der brokker sig her kun er toppen af isbjerget, det er jo langt fra alle macbrugere der kommer her.
Diverse forbrugerprogrammer hører jo også fra en del.

sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 07:18
Du "tror" dem der brikker sig er toppen af isbjergert.
Jeg har haft kontakt med det der hedder humac i dag siden 1991 og kan altså slet ikke genkende det diabolske ondsindede billede nogen tegner af humac. Og så kan vi i øvrigt stå i hver sin lejr og række tunge og skrive nedsættende om hinndens tråde. Og det klarer du fint:
Mit forsøg på at danne modvægt til alle hadetrådene med mine erfaringer handler åbenbart om at nedgøre forbrugerne? Nej! Men enhver der har erfaring med detailsalg ved der er en gruppe af forbrugere der simpelthen lever i en fantasiverden. Og de har en uheldig indflydelse på dem der er usikre på deres rettigheder. Så opstår der falske myter om 2 års garanti (understøttet af DR i kontant på et tidspunkt) og returret, penge tilbage og hvad ved jeg.
Angående mange der føler sig dårligt behandlede: Vis mig den afgørelse fra forbrugerklagenævnet der giver en klager ret. Og vis mig den afgørelse som humac ikke efterlever. Så kan du brokke dig!
Hvorfor har Lars Delas ven ikke klaget sin nød til samme klagenævn og brugt Lars Delas ekspertise i sagen og dermed fået slået fast at humac har lavet en klokkeklar fejl?
Det gør man ikke og dermed kan jeg ikke tage din konklusion alvorligt. Det eneste jeg kan konkludere er at Apples produkter er blevet væsentligt mere populære end de har været før og dermed stiger antallet af klager og uheldige oplevelser. Men dit billede af humac som djævelens udsendinge kan jag altså ikke tage seriøst!

Til Lars Dela: Jeg er stødt ind i dig et par gange i Macverdenen og har sådan set ikke nogen grund til at mistro dig, men hvorfor ikke gøre som jeg opfordrer til næste gang: Lav dog en klage og få syn for sagn. Måske kan det få nogen til at se lyset hos humac hvos det står så slemt til? Eller også vil det vise sig der er en god grund til humac gør som de gør? Det kunne også være et muligt resultat?

Bo Funch, mandag 12. marts 2007, 18:43
"Og så kan vi i øvrigt stå i hver sin lejr og række tunge og skrive nedsættende om hinndens tråde. Og det klarer du fint:"

Den eneste der ofte tyer til en ubehagelig agressiv tone her, er da vist dig, det gælder i det hele taget generelt i mange af dine indlæg.

"Jeg har haft kontakt med det der hedder humac i dag siden 1991 og kan altså slet ikke genkende det diabolske ondsindede billede nogen tegner af humac."

Det kan insidere jo sjældent, men mange, mange andre kan.

Lars Dela, mandag 12. marts 2007, 15:35
Hej

Lige mht. dit sidste punkt: Jo, jeg har tænkt på at konfrontere dem med en af de dubiøse diagnoser, men jeg har på den anden side ikke så meget lyst til at skulle lægge mig ud med sikkert velmenende mennesker. De har jo sikkert også bare et arbejde at passe; de rigtige "skurke" er dem, der har besluttet at man skal tjene penge på at servicere.

Min kritik går mest på at det virker som om at deres værksted er kraftigt underbemandet, hvilket giver lange reparationstider og forhastede diagnoser. Så man kan håbe på at Humac (altså organisationen) tager det til efterretning...

Hilsen

Lars

Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 16:20
"de rigtige "skurke" er dem, der har besluttet at man skal tjene penge på at servicere."

Er du i færd med at nedlægge hele IT konsulentbegrebet? ;o)

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Lars Dela, mandag 12. marts 2007, 21:31
Tjah...

Jeg kan da godt forstå, at serviceværksteder skal tjene penge, men jeg synes, at man så også kan forvente lidt service for sine penge.

Jeg sender ofte udstyr til reparation (både dyrt og billigt), og jeg må indrømme, at jeg er vant til både lavere priser og højere kvalitet end det er normalt i IT-branchen (Apple og Humac er såmænd ikke værre end så mange andre; det er desværre et generelt problem). Så mine kvababbelser går nok snarere på, at folk generelt tilsyneladende finder sig i alt for meget, når det drejer sig om IT-udstyr. For det er altså betydeligt sværere at reparere et almindeligt Lumatron TV fra Brugsen end en computer. Computerservice er oftest ren moduludskiftning...

Jeg er i den heldige situation, at jeg har fast arbejde (også over imod IT-afdelingen), så jeg kan i de sene aftentimer hygge mig med "håbløse tilfælde" (mestendels syge Powerbooks) uden at skulle leve af det Men jeg betaler skam stadig skat....

Hilsen

Lars

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 21:41
Hej Lars

Jeg betvivler ikke dine skatteindbetalinger. Men jeg tror Bo Funch overvurderer din ledige tid og dit hjertes godhed. Derudover tror jeg heller ikke Apple kan basere deres garantiprogram på din fritid.

Men det er da sjovt at det viser sig vores syn på reparationer i IT branchen er noget nær ens når vi går i detaljen:
1. Humac er ikke et monster fra helvede.
2. Folk finder sig i for meget.
Så mangler vi bare:
3. Folk gør noget ved det i stedet for at spilde deres egen og andres tid med at fylde disse spalter med fornærmet ævl, der ikke bringer dem noget som helst godt til nogen.

Så kunne det også være at IT reparatørerne tog både deres opgaver og kunderne mere seriøst til glæde for alle. Næste branche der burde stå for tur er mobiltelefonbranchen. De er i virkeliigheden 100 gange værre end IT! Men det finder folk sig også i...

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
anonym, mandag 12. marts 2007, 22:07
Så kunne det også være at IT reparatørerne tog både deres opgaver og kunderne mere seriøst til glæde for alle

Fornærmet ævl med omvendt fortegn?

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2005, jo
Mac Niels, tirsdag 13. marts 2007, 09:01
Nu skriver jeg "mere" seriøst. Jeg tror ikke det skader at blive holdt til ilden. Der er et efterslæb af kunder der har en god sag men som aldrig klager.

Kan
anonym, onsdag 14. marts 2007, 12:20
Der er et efterslæb af kunder der har en god sag men som aldrig klager.

du dokumentere det?
Ellers er du bare en varmluftballon.

Der er et efterslæb
Mac Niels, onsdag 14. marts 2007, 12:44
Hvis jeg skal tage Lars Delas og alle de der brokker sig her seriøse må der være et efterslæb. Det kan ikke passe de alle er varmluftballoner. Personligt tror jeg dog størstedelen af dem er.
Derudover ved jeg fra min tid i detailbranchen at en meget stor del af dem der klager til butikken aldrig efterprøver det ved forbrugerklagenævnet. Der må også være et efterslæb af kunder der har ret.
Endelig siger simpel sandsynlighedsregning og branchens generelle trang til ansvarsfriaskrivelse i trekanten mellem producent, sælger og forbruger at et eller andet antal forbrugere bør kunne få ret i forhold til dansk købelov.

Så Summa Summarum for mig er at der er et efterslæb. Er det godt nok til dig? Eller skal vi ud og flyve i varmluftballon?

sv: 2005, jo
Christoffer Vittrup Nielsen, lørdag 10. marts 2007, 17:45
Hmm, de ville nok ikke foreslå et nyt bundkort hvis ikke de mente det var nødvendigt.

Hvis du ikke ønsker at få den lavet til den pris, kan du sende den ind til et andet værksted og bede dem om et tilbud. Så kan du jo selv vælge hvem du vil betale til.

Meget længere er den vist ikke.

fornemmeren..
anonym, lørdag 10. marts 2007, 20:08
Jeg har på fornemmeren at de har prøvet at fuppe mig til at betale for noget jeg ikke behøver at betale for.. Det er set andre steder i dette forum..

Men, hvad ved jeg om det, men jeg tror jeg vil tage dit råd til mig og sende den til en andet værksted.
Christoffer Vittrup Nielsen, lørdag 10. marts 2007, 12:38
Ro på mester.

Inden du snakker forbruger programmer, boycut og alt muligt andet, hvad så med at ringe og snakke med dem først.

Spørg dem hvorfor de mener den ikke er dækket - hvis den er under reklamationsretten skal du bevise at fejlen var der til at starte med. Hvis den er under garantien, så skal de vise at du har "ødelagt den".

Så klap hesten, tag en snak med dem og nyd resten af weekenden.

Ergo, jeg vil ikke så bag ved dig, før du har undersøgt lidt mere.

....
anonym, lørdag 10. marts 2007, 17:45
Det er også det jeg har tænkt mig at gøre.. Men det svært at nyde resten af weekenden, når man ved at man har brugt 8000 kr. på en ibook og lortet kun virker i 1 år og 3 måneder... Det har men ikke råd til når man er studerne, og lever på S.U.

sv: sv: Køb aldrig hos Humac
anonym, lørdag 10. marts 2007, 12:49
Din computer er jo over et år gammel. så er den ikke dækket under garantien.

Om det hos, Apple, Fona, humac, eller BR.

Sådan fungere det.

en fejl der har stået på over lang tid..
anonym, lørdag 10. marts 2007, 17:39
Det er en fejl der har stået på over lang. Første de første gange skete det mens jeg studerede i USA, men ingen fejl mens jeg har været hjemme indtil nu.. Så, ergo garantien burde dække, sprøgsmålet er bare hvor jeg kan bevise.. Det sku også en lort lov, der er ingen der kan bevise noget når det kommer til stykket.

Gør aldrig som denne "brokker"!
Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 07:23
Hvorfor er det folks bekvemelighed altid sejrer indtil deres muligheder og rettigheder ikke længere er entydigt i deres egen favør.
Lad dette være en advarsel om hvordan man IKKE skal gøre.

Klag med det samme fejlen opstår. Selv om den er periodisk. Og klag hver gang det sker.

Rettidig omhu er vejen til et bedre liv!

hmm...
anonym, søndag 11. marts 2007, 09:57
Apple har jo in ternational garanti så du kunne have indleveret din ibook til rep i USA da du var der blot ved at kontakte en mac forhandler i nærheden af hvor du befandt dig

sv: en fejl der har stået på over lang tid..
anonym, lørdag 10. marts 2007, 19:27
NEJ du skal reagere når du opdager fejlen - se købeloven!. Tøver du, og først kommer med krav om reparation længe efter, så er det din egen fejl. Desuden kune du jo have fået den repareret i USA under Apple 1 års garanti.

sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
Carsten kristiansen, lørdag 10. marts 2007, 16:50
Faktisk er det sådan at købeloven dækker i 2 år hvis det antages at produktet har haft en fejl. Apple har altid haft deres helt egen måde at tolke købeloven. Danmarks nok mest seriøse hifi udbyder "Hifi klubben" har af samme grund ikke ipod´s længere. Om klageren er fake eller ej ændrer ikke på at vi Mac elskere skal passe på med at blive religiøse og forsvare dårlig service.

Mvh carkri

sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
anonym, mandag 12. marts 2007, 22:18
Faktisk er det sådan at købeloven dækker i 2 år hvis det antages at produktet har haft en fejl. Apple har altid haft deres helt egen måde at tolke købeloven. Danmarks nok mest seriøse hifi udbyder "Hifi klubben" har af samme grund ikke ipod´s længere. Om klageren er fake eller ej ændrer ikke på at vi Mac elskere skal passe på med at blive religiøse og forsvare dårlig service.

Mvh carkri

Faktisk så droppede Hifiklubben Apple fordi Apple ikke ville lade hifiklubben agere mellemled.

anonym, lørdag 10. marts 2007, 19:28
Apple fortolker købeloven som 99% af alle andre producenter!

anonym, lørdag 10. marts 2007, 17:05
Apple giver 1 års garanti...købeloven kun 6 mdr.
Derefter gælder købeloven 1 år.
Apple giver altså mere, at så HiFiklubben giver 2 års garanti er en anden sag

sv: sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
anonym, lørdag 10. marts 2007, 19:29
Jeps - det er helt deres egen sag. Men god service - DET er det, og endda meget prisværdigt, og ros for det.

sv: sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
Carsten kristiansen, lørdag 10. marts 2007, 17:44
Apple giver 1 års fuld garanti mod 6 måneder i dansk købelov-det passer. Men reklamations perioden på 2 år har Apple aldrig rigtig forstået. Det er ikke mange der har fået noget ud af at klage efter 12 måneder hos Apple.

Mvh Carkri

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
anonym, lørdag 10. marts 2007, 19:31
Jo sgu da. De har netop forstået den 2 års reklamationsperiode. Du skal reklamere skriftligt, og du har bevisbyrden iflg. købeloven. Apple/forhandlerne SKAL behandle reklamationen - og det gør de også. men det betyder altså ikke at de skal give dig ret!!!!!

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
iMac, lørdag 10. marts 2007, 19:06
nej, men det er da logisk, HVORFOR skulle de det, når loven siger at det er køberen der skal bevise at fejlen var tilstede på købstidspunktet...

Sådan er livet...

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
Carsten kristiansen, lørdag 10. marts 2007, 19:41
Dit liv måske...
I vi andres liv er fakta at vi har fået service på andre dyre produkter ud over garantien i forhold til reklamationsfristen, idet at på kvalitets produkter som Apples må formodes at de hvis går ned efter 12 måneder må have en indbygget svaghed i mange tilfælde. Det er et faktum som de fleste andre seriøse aktører på markedet forholder sig til!. Nu er sådan at Apple set på service siden er i "bad standing" utallige steder- også i dette forum.
That´s Life

Mvh carkri

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb aldrig hos Humac
JohnnyBravo, søndag 11. marts 2007, 02:17
Att Trådstarteren.

Nøj hvor er du bare en kælling.
Tænk sig at starte et kæmpe identitetsmord efter en kæde. Og hvorfor har Admin ikke fjernet indlægget?

1) Hvis du ikke vil handle i Humac så lad værd. Efter alt at dumme burde de ikke lukke dig ind i butikken. Havde jeg stået bag disken ville du blive smidt ud. Opfør dig ordentligt og sagligt.

2) Du har et års garanti, og intet andet. Så kan du blæse i hornet så tosset du lyster. Men der er ingen kære mor.

3) Humac tilbyder dig en rep. Og du kan lade værd med at tage imod det. For at blive tekniker skal man have visse certifikater. De får deres timeløn, og jeg nægter at tro på nogen prøver at "snyde" dig.

4) Tv2 vil grine af dig, du har ingen sag.

5) Jeg har ingen sympati for mennesker som opfører sig som du gør.

6) Hvis du har råd til en luksusvare som en bærbar sp har du også råd til A: en forsikring B: en reperation.

7) Hvis du nu pænt tænkte med hovedet og ringede direkte til Apple, så kunne det være de ville hjælpe.

8) Prøv infocare, som også er et værksted der har Apple Licens.

9) Tror du alt er gratis?

10) Jeg har altid fået superservice i Humac. Kan slet ikke genkende det du beskriver. Men som sælger i en anden kæde kan jeg genkende kunder som dig, der råber op om rettigheder og forbehold som de slet ikke er i besiddelse af. Du sku have en dumflad.

Ikke helt enig,
Nicolai Juhl Bendt, søndag 11. marts 2007, 23:32
1. Apple er IKKE en luksusvare. . . Hvis det var så ville der ikke være det antal problemer med deres maskiner.

Mange siger at den eneste grund til at Apple er så meget i negativ fokus, er den "fan stemning" der omgiver apple. . Hvilket man jo ser herinde. . .

Men jeg er selv af den mening, at Apple ikke rigtig kan følge med længere. . De er gået hen og blevet et mainstream produkt. . .Hvilket de slet ikke er gearet til. . Hverken Apple, Humac eller andre Forhandlere. . . De vil rigtig gerne sælge en computer, mp3 afspiller eller 3. Parts produkter. . .

Men det går bare ikke når produkterne er elendigt samlet, samt har en gennemsintlig levetid (min erfaring) på 1 1/2 år. Det eneste produkt fra Apple jeg ikke har haft problemer med, var min iMac fra 2000, Den virker stadig uden problemer, selv efter 6 måneder i et fuktigt skur. .

Ellers har jeg haft problemer med:

1. Powerbook 12" 867 GHZ, Motherboard gik død efter 1 år og 2 måneder, ingen hjælp at hente hos hverken Apple eller "Officeline"
Pris: 6500 for rep,

2. 1G ipod, Batteri skiftet 3 gange, (virker nu stadig som ekstern hdd. batteri dødt igen.

3. Airport Extreme, "fryser" 3-5 gange hver dag.

4. iBook 1,42 GHZ, Harddisk stået af, Batteri stået af. . .

5. 1G ipod Mini, Minijack defekt, skiftet selv,

6. 2G ipod Mini, Batteri skiftet, minijack skiftet.

7. iMac 24", Blæseren larmer, samt Random shutdown.

8. 1G, iPod nano, indmad løs, virker dog stadig. . .Endnu..

9. (og så har jeg ikke nævnt de 3. Parts produkter jeg har måtte slås med Humac om af få ombyttet)

Men bruger stadig Apple, for deres software slår windows på alle punkter, bare tirst at det skal være så svært at få noget ud af både apple og Humac, har nævnt det før.. men de kunne lære noget af f.eks. B&O, Det er også pænt design, og deres virker, og det der ikke gjorde fik jeg ombyttet samme dag i butikken og fornyet Garantibeviset.

Så Apple bliver nød til at tage sig sammen, de kan ikke leve på iPod og Plastic Pc'er for altid. . .

Mvh. Nicolai

sv: Ikke helt enig,
Mac Niels, mandag 12. marts 2007, 10:08
Jeg har til dato haft mere end 15 mac'er privat og på job siden 1991. Dertil skal lægges to iPods Ikke en eneste garantireparation. To reparationer på forsikringen og en af egen lomme på grund af uheld. Hvad siger det om Apple?

At det sikkert er totalt tilfældigt hvem de få procent/promiller fejlbehæftede produkter havner hos.

Hold nu op med den der klynkende offermentalitet og få hovedet ud af navlen. Apple er hverken bedre eller værre end så mange andre IT producenter. De laver bare federe produkter lavet på de samme fabrikker i østen som alle andre It fabrikanter. Se f.eks. batteriballaden. Den har omhandlet næsten alle PC producenter. Så op på hesten og ud over stepperne og brug de rettigheder I har som forbrugere, positivt og i rette tid. Og klag til nogen der kan gøre noget i stedet for at angle efter sympati for jeres krænkede følelser her hvor det ingen forskel gør.

SV..
anonym, mandag 12. marts 2007, 14:19
Og det gør det at klage til Humac eller Apple... Har skam prøvet hjalp ikke...

Man skal desværre være CVR registeret før man bliver taget seriøst. .

sv: SV..
Mac Niels, tirsdag 13. marts 2007, 09:24
Nej. Du skal klage til forbrugerklagenævnet. Har du en sag vinder du. Har du ikke har du aldrig haft en sag. Comprende?

mmm.
anonym, tirsdag 13. marts 2007, 20:00
Men det er da sjovt at et "seriøst" firma som Apple eller Humac, absolut skal køre det til stregen HVER gang.

Må godt nok indrømme, undskyld sproget,
at den service man får hos de 2 selskaber
er lige til at lukke op og skide i...

Har aldrig opblevet noget ligende.. . Er ked af at jeg ikke har samme, "fan" mentalitet som dig. . .

sv: mmm.
Mac Niels, onsdag 14. marts 2007, 07:35
Hvis du kigger andetsteds her i tråden og andre steder i øvrigt skriver jeg humac ikke er værre end andre. Sådan er branchen bare. Det er ligegyldigt om det er Apple, HP, Dell, Acer eller hvem som helst. Samler du tilstrækkeligt antal sager vil du opdage de ligner hinanden til forveksling. Apple har bare nogle federe produkter som udgangspunkt og et efterhånden tyndslidt ry for at være af højere kavlitet. Sådan var det en gang. Men ikke mere. Måske er skuffelsen derfor større?

Johnny Fiasko
anonym, søndag 11. marts 2007, 12:01
Luk Røven Rio Bravo.
Tag du til en politistat, flæsketarzan.

sv: Johnny Fiasko
MacBook Pro, søndag 11. marts 2007, 12:41
Tag du til en politistat, flæsketarzan.???? Han er i en af de største!!

sv: sv: Johnny Fiasko
anonym, mandag 12. marts 2007, 19:15
Hele Danmark er i lighed med Christiania siden 1972 blevet et socialdemokratlusker eksperiment, så alt bliver overvåget. Fætter PET ved da også hvem jeg er, vores politichefer er dybt kriminelle ligesom Hans Engell
så point taken Mac Book Pro
DR er også en samling politisk betalte røvslikkere, bare se AftenShowet med Fisker Fisse og ham skinheaden
ÆTERPEST
ih hvor er det sjovt at drille jer
her et link til afstressning
photomuza.com

sv: sv: sv: Johnny Fiasko
, tirsdag 13. marts 2007, 09:17
Jeg elsker at læse dine indlæg som modernistisk knækprosa. Uhm, det er guf.

YESSS!!!
anonym, søndag 11. marts 2007, 10:10
JA tak endelig en som siger fra, nu er det nok.

Du har fuldstændig ret, der er nogle som bare ikke forstår hvorår man skal stoppe med deres evendige brok

og nej, jeg arbejder ikke for humac

Men trådstarteren skulle have sat sig ind i de regler som eksiskerer så havde personen aldrig dummet sig på denne måde udover dette så skulle personen bare have reageret længe før nu

SER DU EN FEJL DU IKKE FORSÅR KONTAKT EN SUPPORT hvad er så svært ved dette???

JAAAa men jeg var i usa og bla bla bla.

Hr. Bell lavede en gang en glimrende opfindelse som jeg er sikker på du ville kunne benytte til at få dit budskab frem til enten humac eller apple selv den hedder TELEFONEN!!!!

jeg vil som starteren skriver opfordreer alle vi kærer mac brugere til at boykotte trådstarteren og hvis der skal nogen indsamling igang så skal det ikke være til at give ham en ny mac eller en rep af den gamle næææææ nej det skal da helt klart være til at købe en boks kleenex MAND tu tuder!!!!

YESSS!!!
anonym, søndag 11. marts 2007, 10:10
JA tak endelig en som siger fra, nu er det nok.

Du har fuldstændig ret, der er nogle som bare ikke forstår hvorår man skal stoppe med deres evendige brok

og nej, jeg arbejder ikke for humac

Men trådstarteren skulle have sat sig ind i de regler som eksiskerer så havde personen aldrig dummet sig på denne måde udover dette så skulle personen bare have reageret længe før nu

SER DU EN FEJL DU IKKE FORSÅR KONTAKT EN SUPPORT hvad er så svært ved dette???

JAAAa men jeg var i usa og bla bla bla.

Hr. Bell lavede en gang en glimrende opfindelse som jeg er sikker på du ville kunne benytte til at få dit budskab frem til enten humac eller apple selv den hedder TELEFONEN!!!!

jeg vil som starteren skriver opfordreer alle vi kærer mac brugere til at boykotte trådstarteren og hvis der skal nogen indsamling igang så skal det ikke være til at give ham en ny mac eller en rep af den gamle næææææ nej det skal da helt klart være til at købe en boks kleenex MAND tu tuder!!!!

sæt jer
anonym, søndag 11. marts 2007, 12:53
Prøv at sætte dig i trådstarterens sted:
Du køber en ibook for godt et år siden, og nu virker lortet ikke mere.
Jeg tror også at du vil blive noget sur og det, jeg vil.

Jeg tror nu heller ik at trådstarteren mente det med Boycottet i så høj grad som du forstår det. Det jeg tror han prøver at siger; er at Humac har en utrolig dårlig service, og prøver at undgå at andre kommer i sammen sted, som han er i nu..

omkring 8000 kr. for en reparation af en Ibook, der nu koster det samme som en ny.

sv: sæt jer
anonym, onsdag 14. marts 2007, 13:22
I flere tilfælde har jeg oplevet det samme med Humac.

Humac spekulerer simpelthen I - ikke at servicere kunder hvis der er problemer. Og meldingerne fra deres værksted er helt henne i vejret. Strategien er at sætte reperationsprisen så højt at man smider sin gamle maskine ud, og køber en nu hos Humac. Man kan også mærke at de ikke har velvillighed til at løse problemet, eller komme med en ordentlig forklaring!

Kan kun tilslutte mig at det er en lortebutik!

HUMAC.. LÆSER I DETTE HER? KAN I SE HVOR I ER PÅ VEJ HEN?

sv: sv: sæt jer
, onsdag 14. marts 2007, 18:07
Fordi humac tjener nemlig flere penge på at sælge en ny maskine, end at reparere maskinen? Til det spørgsmål er der kun ét svar, og det er et rungende nej. Forhandlere af Apple-produkter har en avance på mellem 9-13 %. Det er ikke meget. Værkstedet bliver nødt til, at komme med et tilbud på en reparation, som vil opfylde de garantikrav der er fra Apples side. Der er, hvis folk ikke ved det, 3mdrs garanti på ALLE reparation hos Apple/en AASP. Og det forpligter. Lars Dela fx yder jo ikke en garanti på sin reparation. Humac skal købe sine reservedele hos Apple, og her er det Apple der bestemmer prisen. Ikke humac.

Det er utroligt som folk maler fanden på væggen uden at undersøge sagen, eller gøre brug af de muligheder, som man har sikret sig gennem lovgivning.

Og den danske forbrugermentalitet er simpelthen, at al service skal være gratis, ellers er det dårlig service.

9-13% avance Wau, så er avancen blevet bedre
Rasmus Larsen, torsdag 15. marts 2007, 14:37
efter jeg forlod branchen, men jeg tvivler nu på at avancen er så høj.

sv: 9-13% avance Wau, så er avancen blevet bedre
anonym, torsdag 15. marts 2007, 16:11
9-13%. Så vil jeg sgu gerne sælge computere. Jeg mener nu, at den er lavere.

sv: sv: 9-13% avance Wau, så er avancen blevet bedre
Mac Niels, fredag 16. marts 2007, 07:44
Avancen på Apple alt efter om man køber som lille forhandler hos Rosenmeier eller større direkte hos Apple ligger mellem 1 og 11% når den er størst. der er måske mere på skærme og software, men så er det også sagt. Gennemsnittet på hardware for de stor som humac og computerstore er nok 5-7%.

sv: sv: sv: sæt jer
anonym, onsdag 14. marts 2007, 20:53
Og så kan de bare skifte alt det de vil, selv om det ikke fejler noget, og du vil bare betale og se glad ud?

Hvis man køber en crabby plastik Apple bærbar til mellem 9 og 12K, så må man forvente en rep. til 8K efter godt et år, fordi Apple og værkstedet har aftalt at der skal skiftes en masse unødvendigt.

For nyligt kunne man i Aldi købe en Medion som i hardwaren er fuldt på højde med Macbook Pro, med 17" skærm, masser af software og endda indbygget TV. Den kostede 8K og havde 3 ÅRS GARANTI.
Det er sgu da et ordentligt firma.

Og den danske forbrugermentalitet er simpelthen, at al service skal være gratis, ellers er det dårlig service.

Hvad er det for en gang ævl?
Men hvis man ser på den samlede "pakke" (pris, holdbarhed og service) ved Apple, så hænger det simpelthen ikke sammen, det er både dyrt og dårligt.

Hvordan kan de få sig selv til at folange næsten 5K for et bundkort, det er rystende.

3 Års garanti
anonym, torsdag 15. marts 2007, 08:22
Du kan jo bare tilkøbe 3 års garanti til din Apple computer. Det tilbyder Apple faktisk. Det er ikke med i prisen, men kan tilkøbes. Du kan ligeledes tilkøbe All-risk forsikringer hos de fleste forhandlere, som også dækker såfremt du har været uheldig at tabe din maskine, miste den ved tyveri eller spilde væsker i den.

3 års garanti koster ca. 1.500 kr. eller 500 kr. om året.

Ja. det er dyrere end Medion hos Aldi, men sådan er det jo. Apple har aldrig gået efter at være de billigste.

Til prisen på reservedele:

Det er ikke Humac, der sætter prisen på reservedele, men Apple.
Bundkortet indeholder hele computeren idag inkl. grafik og porte og derfor er det også den dyre del.
Rep. af en bærbar vil derfor ofte indebære udskiftning af bundkortet.

Apple forsøger højst sandsynligt med denne prispolitik, at sælge flere "3 års garantier" og AppleCare pakker.

Det med at skifte noget der ikke fejler noget.

Hvorfor spørger man ikke, hvad den enkelte reservedel skal bruges til, hvis man er i tvivl?? Det er måske en fornuftig forklaring på det. Eller også er der måske et fravalg man kan foretage.
Mit råd er at spørge istedet for at gå hjem og TRO et eller andet og så vælte det ud her i forummet.

sv: 3 Års garanti
Mac Niels, torsdag 15. marts 2007, 10:14
"Mit råd er at spørge istedet for at gå hjem og TRO et eller andet og så vælte det ud her i forummet."

Jeg kunne ikke være mere enig!

sv: sv: 3 Års garanti
anonym, torsdag 15. marts 2007, 16:11
Det er vist dokumenteret ud over enhver tvivl, at man bare bliver fyldt med løgn, eller vil de virkelig indrømme at de forsøger at snyde en.

Det er sjovt så travlt i har med at prøve at lukke munden på folk der er blevet røvrendt.
Får i %'er?

Lidt naiv
anonym, fredag 16. marts 2007, 08:45
Du er da naiv, hvis du tror at folk fortæller hele sandheden omkring deres servicesager med forskellige udbydere/producenter i dette forum.
Den bliver da klart fortalt ud fra deres egen opfattelse af sagen og der er jo altid to side af en sag.

En gang imellem kunne man ønske sig at Humac/Apple fortalte deres side af sagen. Så tror jeg du ville få en anden opfattelse af alle disse "ulykkelige" mennesker.

Starteren af denne tråd har klart misforstået emnet i denne sag. Han starter med at skrive at man ikke skal handle med Humac fordi han ikke har gidet at indlevere sin defekte computer inden for den lovgivne frist.

Hvorfor skal det gå ud over Humac??

Han har heller ikke gidet spørge, hvorfor de vil udskifte både bundkort og mousepad. Så havde svaret måske været at begge dele var defekt i en eller anden grad.
Istedet så antager han bare, at de vil snyde ham.

Hvorfor skal det gå ud over Humac??

Der er ikke meget dokumentation over dette.

Apple Service Providere skal faktisk leve op til nogle meget strenge betingelser omkring uddannelse, serviceudbud og behandling af servicesager. Hvis man er utilfreds med Humacs serviceafdeling, så klag til Apple.

Til dit sidste spørgsmål:

Nej, jeg er ikke på provision eller får procenter. Jeg er bare træt af at læse om "klynkere" som ikke kan bære når virkeligheden rammer dem.

Jeg kan kun gentage mig selv:

Hvis man mener at have en sag, så klag til firmaet eller forbrugerstyrelsen.
Alternativt skal man tegne en forsikring, såfremt man ikke kan tåle at få udgifter i den størrelse, som reperationer koster. Det gør man også med biler m.m. Jeg har selv forsikret mit udstyr, da jeg ikke kan lide store regninger på reperationer ligemeget om de min egen skyld eller andres.

sv: Lidt naiv
anonym, fredag 16. marts 2007, 12:50
Ok, du er fuld af løgn, og så er alle andre det også?

Lyver Lars også, det tror jeg ikke.

Men essensen er altså at Apple koster væsentligt mere end IBM, og leverer varer der er betydeligt ringere end Acer.

Når lortet går i stykker er du F'cked, for Apple har aftalt med deres reparatører at det ikke skal kunne betale sig at få det lavet.

Og selv om du i første omgang har betalt 3-4 gange for meget for lortet, anvender de den strengeste lovlige fortolkning af købeloven.
Nul service at all.

Hvis man forventer "service" fra overpriced Apple, skal man forvente at bruge tid og kræfter på klagesager, men er det service.

Dokumentationen omkring Humac, ligger i det massive antal utilfredse kunder både her og i fjernsynet, og det understøøtes af beretningerne fra Lars.
Det tegner et billede af et firma jeg ikke vil lægge mine penge hos.
Max dybde nået

sv: sv: sv: 3 Års garanti
Mac Niels, fredag 16. marts 2007, 07:45
Jeg tror der handler om balance.

sv: sv: sv: 3 Års garanti
anonym, torsdag 15. marts 2007, 19:31
Haha. Ja, det er fuldt ud dokumenteret. Jes, mand!

sv: sv: 3 Års garanti
, torsdag 15. marts 2007, 11:52
Hørt hørt.

Henrik Izbicki, søndag 11. marts 2007, 22:00
Jeg er hverken vred eller skuffet over Humac, men ham idioten fra Humac's værksted der kikkede på min 4 dage gamle iMac skulle for Humac's omdømme finde sig et andet job.

Købte en 20" iMac 19. januar hos Humac på Åboulevarden, glad og forventningsfuld satte jeg den op hjemme, for straks at konstatere en kraftig irreterende brummen fra skærmen, denne brummen kunne dog ophøre hvis jeg drejede skæremen i en bestemt vinkel.

Grundet weekend stillede jeg først op hos Humac et par dage senere med maskinen, i forventning om at den straks kunne byttes. Butikschefen hos Humac, (flink fyr) var efter at have hørt på iMacen helt enig med mig i at den skulle byttes, men i.flg. deres forretningspolitik skulle dette først godkendes af Apple.

Apple ville ikke godkende dette uden først at få en vurdering fra Humac's værksted - denne kom en uge senere og lød således:

Kontrol af IMac. Der er ikke fundet unormal støj vedr. iMac. iMac lever op til Apples spec. for produktet. Lyd der fremkommer er grundet de høje frekvenser iMac kører med der kan få enkelte komponenter til at svinge med i det hørbareområde, pågældende anses af Apple ikke som en fejl.

Så blev jeg sgu' sur ...hvilket var helt tydelig for ekspedienten hos Humac på Vesterbrogade hvor iMacen var havnet, han foreslog at jeg selv tog kontakt til Apple.

Hjemme igen med iMacen, ringede jeg til Appel, kom forbavsende hurtigt igennem til en medarbejder og fik forklaret mit problem. På grund af den første afvisning fra Humac's værksted kunne den ikke byttes, da der jo ikke var nogen hardwarefejl på iMacen, han foreslog i stedet at jeg prøvede at indlevere iMacen på Infocare's værksted...det gjorde jeg så.

Dette var den 6/2 - den 15/2 kunne jeg på deres hjemmeside se at maskinen skulle ha' en ny harddisk og var klar den 21/2.

Den 23/2 ringer jeg til infocare og rykker for min Mac og får besked på iMacen først er klar den 1/3.... Ringer igen til Appel.....NU må der da være tale om en hardwarfejl......jeg VIL ha’ en ny Imac...jeg blev sendt et trin højere op i hirakiet.

Applemanden gav mig ret i alle mine klagepunkter, bytte min iMac kunne vi da godt blive enige om, men om jeg ikke lige kunne vente et par dage til min indleverede iMac blev færdig, og hvis jeg så kunne acceptere den. kunne vi jo så finde ud af en eller annden form for kompensation.

Den 5/3 tog jeg til Infocare og hentede min iMac, NU lever den op til MINE forventninger om hvordan en iMac ikke skal lyde!

Og i morgen mandag den 12. marts (næsten 2 mdr. senere) modtager jeg en iPod 4Gb fra Apple som plaster på såret.

Min konklusion på dette er, at Humac kan jeg fremover ikke bruge til noget desværre.

mvh
OP

hmmm
Poul, fredag 16. marts 2007, 20:05
Hvis du har haft den attitude i mit firma og kaldt folk idioter, dømmer deres kompentancer udfra et forventligt mindre kompentent niveau end deres hvor deres grundlag er en Apple certificeret tekniker og du er bruger, ville jeg nok ikke ha' givet dig meget service.

Jeg har kørt en del konsulent virksomhed på Apples produkter og kørt en del sager på subjective problemer som støj, skævheder, pixelfejl m.v. for mine kunder. Du skal nok se lidt mere nyanceret på det end som så... dit problem er din forventning til Apples produkter.

Pkt. 1. Du har ikke krav på ombytning.. fejl i din forventning.

Pkt 2. Der er intet fremsat vedr. hvad en maskine på støje.. det er en rent subjektiv vurdering ifht forventning og accept. Som du skriver det virker den fint. Fejl i din forventning

pkt. 3. Fordi nogen ikke er enige med dig er de ikke idioter.

pkt. 4 Du kan ha' udtrykt dig forkert så det som du tror de leder efter og den fejl se konkret leder efter ikke er den samme.
Fejl i din forventning at alle tænker som dig

pkt. 5 Infocare kan ha' byttet disken bare for at tjene på reparationen eller lukke munden på dig.

Pågældende er sat op, bare for at sættte et modspil.. dit indlæg er malplaceret i fht. trådens start og gavner ikke dette forum.

jeg undskylder at jeg er gået med på vognen....

Tråden ligner mere flaming, i mod Humac.. "nu skal vi også finde alt hvad der kan findes af dårlige ting"....

kom med noget konstruktivt....

suk.

p.a.

sv: hmmm
Henrik Izbicki, fredag 16. marts 2007, 21:24
pkt. 5 Infocare kan ha' byttet disken bare for at tjene på reparationen eller lukke munden på dig.

Problemet var løst efter en tur på Infocare's værksted!

Humac kunne lukke min mund hvis de havde forsøgt!

TJA!!!
anonym, mandag 12. marts 2007, 17:21
Ja Ole det er surt
der er så mange ting i livet der er surt. hvorfor starter krige hvorfor dør folk uden grund

men dette er en mac som trådstarteren ikke havde undersøgt sine garanti regler og sikkert har du heller undersøgt det du burde så, i dette tilfælde uanset hvor surt det er så må man acceptere at når garantien er slut så er den slut dette gælder alle produkter uanset om det er Apple eller andre produkter

hvis trådstarteren havde sat sig ind i hvad apple tilbyder ville han vide at apple tilbyder en forsikring så han kunne have taget

JA jeg vil give dig ret i at det er surt at man har haft en maskine som kun har virket i 18 måneder men det er elektronik og alt godt har en ende

Men accepter de regler som apple giver med deres produkter, som efterhånden er sagt nok men ville lige nævne igen ER bedre end de som købeloven tilbyder

det er derfor jeg mener at han tuder og ja du gør det samme

sv: TJA!!!
Henrik Izbicki, mandag 12. marts 2007, 21:04
Øh...?

Henrik Izbicki, søndag 11. marts 2007, 21:57
Jeg er hverken vred eller skuffet over Humac, men ham idioten fra Humac's værksted der kikkede på min 4 dage gamle iMac skulle for Humac's omdømme finde sig et andet job.

Købte en 20" iMac 19. januar hos Humac på Åboulevarden, glad og forventningsfuld satte jeg den op hjemme, for straks at konstatere en kraftig irreterende brummen fra skærmen, denne brummen kunne dog ophøre hvis jeg drejede skæremen i en bestemt vinkel.

Grundet weekend stillede jeg først op hos Humac et par dage senere med maskinen, i forventning om at den straks kunne byttes. Butikschefen hos Humac, (flink fyr) var efter at have hørt på iMacen helt enig med mig i at den skulle byttes, men i.flg. deres forretningspolitik skulle dette først godkendes af Apple.

Apple ville ikke godkende dette uden først at få en vurdering fra Humac's værksted - denne kom en uge senere og lød således:

Kontrol af IMac. Der er ikke fundet unormal støj vedr. iMac. iMac lever op til Apples spec. for produktet. Lyd der fremkommer er grundet de høje frekvenser iMac kører med der kan få enkelte komponenter til at svinge med i det hørbareområde, pågældende anses af Apple ikke som en fejl.

Så blev jeg sgu' sur ...hvilket var helt tydelig for ekspedienten hos Humac på Vesterbrogade hvor iMacen var havnet, han foreslog at jeg selv tog kontakt til Apple.

Hjemme igen med iMacen, ringede jeg til Appel, kom forbavsende hurtigt igennem til en medarbejder og fik forklaret mit problem. På grund af den første afvisning fra Humac's værksted kunne den ikke byttes, da der jo ikke var nogen hardwarefejl på iMacen, han foreslog i stedet at jeg prøvede at indlevere iMacen på Infocare's værksted...det gjorde jeg så.

Dette var den 6/2 - den 15/2 kunne jeg på deres hjemmeside se at maskinen skulle ha' en ny harddisk og var klar den 21/2.

Den 23/2 ringer jeg til infocare og rykker for min Mac og får besked på iMacen først er klar den 1/3.... Ringer igen til Appel.....NU må der da være tale om en hardwarfejl......jeg VIL ha’ en ny Imac...jeg blev sendt et trin højere op i hirakiet.

Applemanden gav mig ret i alle mine klagepunkter, bytte min iMac kunne vi da godt blive enige om, men om jeg ikke lige kunne vente et par dage til min indleverede iMac blev færdig, og hvis jeg så kunne acceptere den. kunne vi jo så finde ud af en eller annden form for kompensation.

Den 5/3 tog jeg til Infocare og hentede min iMac, NU lever den op til MINE forventninger om hvordan en iMac ikke skal lyde!

Og i morgen mandag den 12. marts (næsten 2 mdr. senere) modtager jeg en iPod 4Gb fra Apple som plaster på såret.

Min konklusion på dette er, at Humac kan jeg fremover ikke bruge til noget desværre.

mvh
OP

anonym, søndag 11. marts 2007, 20:36
Og hvorved mener du, at der er en dårlig service fra Humacs side? Prøv at aflevere den i FONA, ELECTRICCITY etc. I det hele taget andre forhandlere. Der vil nok ske det samme, kan du se.

1. Trådstarteren kunne have læst garantibestemmelserne og set, at han har worldwide garanti fra Apple. Dvs. at han kunne havde fået repareret den i USA. Og så havde den potte været ude.

2. Værkstedet har nok en god grund til at komme med det tilbud, de nu en gang har kommet med. Ovenstående med Lars Dela, er nok, at de kan se, at der er en god grund til at udskifte diverse dele, efter der er spildt VÆSKE i. Som vi alle ved, går elektronik og væske ikke hånd i hånd. Og der vil være risiko for oxidering og korrosion efter et væskeuheld.

3. Trådstarteren opfylder ikke sin pligt iflg. købelove. Så snart der opstår et problem, skal man hurtigst muligt gøre sælger opmærksom på dette. I tilfældet med Apple produkter kan man ringe til deres HOTLINE - 7010 2007 - hvor de noterer, hvad man siger. Hermed har man dokumentation for, at der er opstået et problem.

4. Trådstarteren har en mulighed mere. Græde ud hos Apple Hotline og prøve at se, om de vil hoste op med en udvidet garanti.

Debatforum

Seneste

Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente. Vælg et af nedenstående hjælpeemner:
mediamac - mac community - nyheder, artikler, marked og debat
Ansvarshavende chefredaktør: Brian Dixen
Telefon: +45 39150323
Adresse: Carl Jacobsens Vej 16, 2500 Valby
© Mediaprovider A/S

Mediaproviders websites

Nyhedsbrev

Modtag daglige opdateringer med nyheder fra denne side i din indbox. Klik her for at tilmelde din email.