Genial indgang til iPhoto
Genial indgang til iPhoto
VeeJay, søndag 17. januar 2010, 22:04
Seneste hæfte fra it-forlaget Libris er slet ikke noget hæfte, men en instruktionsvideo på dvd.

Mens jeg satte dvd-skiven i drevet, savnede jeg det klassiske hæfte, men få sekunder inde i videolektion nr. 1 var det savn forduftet.

Videoen er udført på den måde, at du kigger over skulderen på læreren, mens han fortæller, så du ser, hvad han foretager sig på sin computer. Simpelt, men effektivt bekræftes det gamle ord om at billeder siger mere end ord.

I tredje lektion begyndte jeg dog at føle mig lidt passiv. Jeg er den type, som har brug for at have tingene i hænderne. Udvejen blev at fyre op under programmet og med egne museklik udføre, hvad jeg lige havde lært.

Det er nemt at gentage og huske alle tricks fra de korte lektioner, der i spilletid varierer fra 30 sekunder til 3 minutter. Og på den måde hænger den ny lærdom virkelig fast.

Jeg kendte iPhoto i forvejen og bøjer mig i støvet for instruktøren, Rico Feldfoss. Han kommer hele vejen rundt i programmet, og får vist de smarteste måder at gøre tingene.

iPhoto er ganske vist intuitivt indrettet, men programmet har også mange skjulte skatte. Dem afdækker Feldfoss med sikker hånd og behagelig fynsk stemmeføring helt frem til det øjeblik, hvor du mestrer arbejdet i det digitale mørkekammer.

iPhoto 09 Instruktionsvideo. Forlaget Libris. Vejl. pris 99 kroner.

www.libris.dk/it_litteratur/grafik/vis_pro- dukt/shop/iphoto-09-instruktion- svideo-1/?cHash=2724f682a9
SV: Genial indgang til iPhoto
lirens, mandag 18. januar 2010, 12:27
Æv den kan ikke bestilles. (kun i gaveæskeversionen)

På lager igen
pwi, onsdag 27. januar 2010, 15:53
DVD'en til kr. 99,- er på lager igen.
mvh
Peter
Forlaget Libris

Debatforum

Seneste

Mest aktive

Log ind

Eksisterende bruger:
E-mail:
Kode:

Log ind

Ny på forum?

Hvis du er ny på forum, er der lidt hjælp at hente. Vælg et af nedenstående hjælpeemner:
mediamac - mac community - nyheder, artikler, marked og debat
Ansvarshavende chefredaktør: Brian Dixen
Telefon: +45 39150323
Adresse: Carl Jacobsens Vej 16, 2500 Valby
© Mediaprovider A/S

Mediaproviders websites

Nyhedsbrev

Modtag daglige opdateringer med nyheder fra denne side i din indbox. Klik her for at tilmelde din email.